Maak kennis met ons inkooptalent Tibeau Kramer

Onze collega's vertellen je graag hoe het is om bij In2Talent te werken. Deze week vertelt Tibeau over zijn opdrachtgever, over de werkzaamheden die hij uitvoert en waarom hij gekozen heeft voor In2Talent.

Waar ben je op dit moment aan het werk? Wat doet de organisatie?

Op dit moment ben ik aan het werk bij Graf Holland in Enschede. Deze organisatie is een onderdeel van de Zwitserse Graf Groep. De vestiging in Enschede is gespecialiseerd in het produceren van ronddraad, geprofileerd draad en kaardengarnituren voor de textielindustrie. Dit wordt uiteindelijk gebruikt voor het maken van onder andere mondkapjes en kleding.

Kan je wat vertellen over je opdrachtgever? Hoe ziet het team eruit?

De vestiging is echt een fabriek, met een vrij platte organisatie. Er werken zo’n 120 mensen, waarvan de meeste in de fabriek zelf werken. Een kleiner deel zit op kantoor. Het inkoopteam bestaat uit twee man en valt direct onder de directie. Dit zorgt ervoor dat de lijntjes kort zijn. De organisatie is een productieomgeving waardoor alles op tijd en in de juiste hoeveelheden binnen moet zijn. Ik werk daarom veel samen met de afdelingen logistiek en financiën. Verder heeft iedere afdeling een eigen afdelingshoofd, waar ik ook geregeld mee samenwerk. Er zijn geen aparte contractmanagers of leveranciermanagers, waardoor wij als inkopers verschillende taken hebben. Dit zorgt er wel voor dat ik van alles meekrijg en dat maakt het werk ook zo leuk.

Wat is je functie en welke werkzaamheden voer je uit?

Toen ik hier begon had de organisatie een aantal businesscases bedacht, bijvoorbeeld dat er contracten aangegaan moesten worden met een X aantal webshopleveranciers. De afdelingshoofden kunnen dan zelf gaan bestellen. Zo wordt de operationele inkoop gedeeltelijk verlegd naar andere delen in de organisatie. Wegens omstandigheden ben ik nu, naast die projectmatige businesscases, ook bezig met de dagelijkse inkopen. De dagelijkse inkopen zijn bijvoorbeeld pennen, staaldraad, machines, maar ook onderhoud en facilitaire services. Omdat er geen facilitaire afdeling is, komen veel facilitaire werkzaamheden bij inkoop terecht. Ik ben nu bijvoorbeeld ook verantwoordelijk voor het opknappen van een kantoorruimte.

Wat vind je het leukste aan je huidige functie?

De businesscases vind ik het leukst om te doen, omdat ik daar veel invloed op heb en veel contact heb met leveranciers. Daarnaast leer ik ook veel van de operationele inkopen, door de administratie en samenwerking met de afdeling financiën.

Hoe ben je bij In2Talent terechtgekomen? Wat is de reden dat je voor In2Talent hebt gekozen?

Toen ik was afgestudeerd in 2020 werd ik benaderd via LinkedIn. Ik ben in gesprek gegaan en beide kanten waren snel enthousiast. Ik koos vooral voor In2Talent door het stukje persoonlijke ontwikkeling. Er wordt verder gekeken dan alleen het werk. Je werk is maar je werk en voor de rest gaat het er ook om dat je gelukkig door het leven gaat. Door middel van coaching en met jezelf aan de slag gaan kan je echt ontwikkelen. Dat is iets wat ik erg belangrijk vind bij een baan.

Wat is jouw doel voor de komende jaren?

Ik hoop mij de komende jaren verder te mogen ontwikkelen. Vooral ook op persoonlijk vlak zoals ik dat nu aan het doen ben. Daarnaast hoop ik natuurlijk ook veel werkplezier te beleven.

Wil je verder nog iets kwijt over In2Talent?

In2Talent is meer dan alleen detacheren. Op de werkvloer is er een prettige sfeer en je kunt alles tegen iedereen zeggen. Je voelt geen hiërarchie en de lijntjes zijn kort. Bij In2Talent krijg je hulp op professioneel vlak, maar word je ook geholpen om gelukkig te blijven.