Starten bij In2Talent

Starten bij In2Talent tijdens de coronacrisis? Iets wat spannend is voor beide partijen. Zijn er opdrachten? Word ik uitgenodigd? Hoe nu verder? Thuiswerken? In dit artikel wil ik jullie meenemen hoe het is om als Inkoop Consultant te starten bij In2Talent.

Minor Inkoop

Juli 2019 heb ik mijn diploma Facility Management behaald. In de eerste drie studiejaren heb ik basiskennis van inkoop opgedaan en toen wist ik het zeker: de inkoop minor is iets wat ik wil volgen en behalen. De minor staat gelijk aan een NEVI 1 diploma, wat voor mij een enorm pluspunt is, want mijn hart ligt bij inkoop. Maar wat trekt mij? Veel leeruren en boekwerken verder staat mijn besluit nog steeds vast: inkoop. Niet stoffig, niet alleen maar bestellen en geen politieagent spelen, maar veel en veel meer.

Verder leren bij In2Talent

Inkoop staat voor mij dicht bij het primaire proces. Het hoort bij het primaire proces. Zonder dat de inkoper het ‘gereedschap’ inkoopt kun je geen primair proces uitvoeren, toch?! Ik realiseer mij dat ik nu generaliseer, echter, inkoop is operationeel, tactisch en strategisch en hoort dus geheel in de organisatie te zijn verweven. Daarnaast gaat het ook om secundaire diensten, zoals facilitair. Als inkoper ben je een persoon in een groot web dat leveranciers met de organisatie verbindt. Dit laatste vind ik interessant. Hoe ga je ervoor zorgen dat de juiste leveringen en/of diensten op de juiste tijd en plaats in de juiste hoeveelheid en tegen de juiste prijs beschikbaar zijn voor de organisatie? Oftewel: hoe koop je in? Dit ga ik de komende periode nog meer ontdekken en leren via mijn opdrachtgevers én In2Talent.

Eerst nog een verre reis

In 2019 ben ik door de Haagse Hogeschool in contact gekomen met In2Talent. Voor mij is In2Talent een organisatie waar persoonlijke ontwikkeling centraal staat en waar er naast het harde werken, ruimte is voor ontspanning. Ook is er ruimte voor persoonlijke ontwikkeling door middel van bijeenkomsten, opleidingsdagen en 1-op-1 coaching en zelf waardeer ik dat enorm. Bij de inhousedag, een dag waarbij je In2Talent beter leert kennen, is mij veel duidelijk geworden over het reilen en zeilen binnen In2Talent. Na nog enkele gesprekken heb ik uiteindelijk in oktober 2019 mijn contract getekend, met als startdatum april 2020. In de tussentijd heb ik twee mooie reizen gemaakt naar Chili en Nieuw- Zeeland. Er zaten een paar maanden tussen het moment dat ik mijn handtekening heb gezet en de start van mijn eerste dag bij In2Talent. Dit heb ik zelf niet als een belemmering gezien. Dit toont lef en vertrouwen van beide partijen. Ik ben hier tot op de dag van vandaag dankbaar voor.

Thuiswerkplek

Op het moment van schrijven ben ik net een week begonnen bij In2Talent. Net als dat de tijd verder gaat, gaat In2Talent ook verder. Met gezonde spanning ben ik begonnen bij In2Talent. Ik heb ondertussen een laptop en telefoon gekregen en alles werkt naar behoren. Ik heb regelmatig contact met de organisatie via telefoon, mail en Microsoft Teams. Daarnaast is er tussen collega’s contact door onder andere WhatsApp, een online pub quiz en het wekelijkse sport-halfuurtje (VrijMiSpo). Erg leuk! Thuis heb ik een eigen kantoor waar mijn bureau en laptop staan. Het is fijn om hier te zitten in plaats van aan de keukentafel, waar veel afleiding op de loer licht. Tussen het tekenen van mijn contract en het starten bij In2Talent is het kantoor verhuisd naar een nieuw gebouw, wat ik tot heden nog niet gezien heb. Ik hoop dat ik gauw een kijkje kan nemen op kantoor en mijn collega’s in persoon kan ontmoeten. De vrijdagmiddagborrel wacht...

Zelf kijk ik uit naar wat komen gaat en laat mij niet meer uit de weg slaan. Samen doen, samen sterk, samen In2Talent. Nu dan nog even online vanuit mijn thuiswerkplek, maar gauw vanuit kantoor met al mijn nieuwe collega’s!

Geïnspireerd door het artikel? Vragen? Neem gerust contact op via LinkedIn of mail naar lieke@in2talent.nl.

Door Lieke Dekker